Bir Ofisin Başarısına Etki Eden Faktörler

Bir Ofisin Başarısına Etki Eden Faktörler.jpg

Bir Ofisin Başarısına Etki Eden Faktörler

Hayallerinizi gerçekleştirmek ve hedeflerine ulaşmak için kendi ofisinizi açmaya karar verirseniz. Sizi başarıya götürecek ve doğru tercihler yapmalısınız. Ofis başarısını sağlamanın yolları aşağıda belirtilenleri uygulandığı taktirde elde edilebilir.

Saygın bir ofis lokasyonu

Sevdiğiniz bir markanın mağazasına girdiğinizde her ürün için kumaş yapısı ve kalitesi farklı olsa bile tereddüt etmeden alışveriş yaparsınız. Çünkü ihtiyacınız olan güveni zaten güvenerek aldığınız marka size vermektedir. Bir ofiste insanlara güven veren en önemli faktörleri biri lokasyondur. Her ofisin marka etiketi kartvizitinde bulunan adresi olmaktadır. Herhangi bir mahalle yerine finans bakımından merkezi yer haline gelmiş semtte ofisinizin bulunması müşterilerinize de güven vermiş ve sizi tercih etmiş olmaları demek olacaktır. İş adresinizin geniş lokasyona sahip olması dışında geniş bir ulaşım ağına sahip olması da önemlidir. Geniş ulaşım ağına sahip olması hem çalışanlarınızın işe gidip gelmesi açısından fazladan yol ücreti harcamayacak hem de müşterileriniz size diledikleri zaman kolayca ulaşabileceğinden iş akışı açısından daha hızlı ve etkili yürütebilirsiniz.

Fiziksel koşulların uygun olması

  • Çalıştığınız ortamın fiziksel koşulların motivasyon, dikkat düzeyi ve karşı tarafa olumlu tutum sağlama olayı başarılarınızı doğrudan etkilemektedir. Bundan dolayı;
  • Çalıştığınız ortamda işiniz ile alakalı olmayan ve dikkatinizi dağıtacak eşyaları kaldırmanızda fayda var.
  • Aydınlatmanın da çalışma sırasında uykunuzu getirecek kadar az veya gözünüzü yoracak kadar da fazla olmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir.
  • Ortamın gereğinden fazla sıcak veya gereğinden fazla soğuk olması doğru karar verme ve başarı düzeyinizi olumsuz etkileyecektir. Çünkü çok sıcak bir ortamda çalışmanız sizi mayıştıracak ve uykunuzun gelmesini sağlayacaktır. Çok soğuk ortamda durulmayacağı gibi çalışmakta bir o kadar zorlaşacaktır.
  • Ayrıca iş ortam ve dış ortam arasındaki hava sirkülasyonu iyi değerlendirmeniz gerekmektedir.
  • İster bireysel ister ekip halinde çalışmanıza olanak sağlayacak tüm mekanların bulunması gerekmektedir.

Etkili zaman yöntemi

Yapacağınız iş sektöründe başarı yakalayabilmeniz için yapacağınız işin enerjisini ve o işin gerekliliğini yerine getirmeye aktarmalısınız. En etkili zaman yöntemi için iş tanımlarınızın dışında  için faturalarınızın ödenmesi, posta ve kargolarınızın takibi veya telefonların karşılanması veya ofisin tadilat veya tamirat işleri ile angarya tüm işlerden kaçınmalısınız.

Teknolojik donanımların yeterli olması

Gelişen teknoloji ile ilgili çalışanlara iş yapma açısından kolaylık sağlarken aynı anda etkili çalışma ve yaratıcı fikirler ortaya çıkartmalarına yardımcı olmaktadır. Bundan dolayı iç mekanın yapılan işlerin ihtiyacını karşılayacak teknolojik araçlara donatılmış ofisin başarısına katkı sağlamaktadır.

Çalışanların olumlu ilişkiler geliştirmesi

Ofis içerisinde iş dışında arkadaşlık ilişkilerini geliştirmesi açısından farklı aktiviteler geliştirmek arkadaşlık birlikteliğini güçlendirecektir. Ekip ruhu ile oluşan iş ortamı eş güdümlü çalışma ortamları motivasyon ve başarıyı beraberinde getirmektedir.

Başarıların ödüllendirmeli

Eğer başarı ve daima başarıya güdümlü çalışma ortamı istiyorsanız çalışanlarınızın başarısını mutlaka ödüllendirmesiniz. Bundan dolayı yaptığı başarıların gerekse uykusuz gecelerin tüm emeklerini birebir fark edildiği ve taktir gördüğünü gören bireyler sonraki iş sorumluluğunda en iyisini yapmak için çabalayacaktır. Unutmamalıyız ki iş hayatındaki başarılar bireysel başarılar değil ofis başarısı ile gerçekleşmektedir. Başarı ortamı için gerekli tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz bir hazır veya sanal ofis ortamı gibi ofisleri değerlendirmelisiniz. Böylece hem zamandan hem de paradan kar etmeniz mümkün olacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tıkla Ara